30.12.2012

Świąteczna notka część II.

Witajcie! Nareszcie laptop działa prawidłowo! Co do pytania, kiedy to się dzieje - to zależy od Was. Może to być za pięć lat, osiem, nawet i teraz. Do poprzedniej dedykacji dołączam Dżerr. Miłego czytania ;)



- Synu, usiądź. Chcemy porozmawiać.
Zrobiłem parę głębokich wdechów i usiadłem.
- Czy coś się stało?
- Perseuszu, chcę ci powiedzieć, że wiem o Twoim zamiarze. Widzę, że zależy ci na mojej córce. Nie byłabym dobrą matką ani boginią mądrości, gdybym nie powiedziała ci tego: Perseuszu Jacksonie, masz moje pozwolenie.
No dobra, teraz to zdębiałem. Od kilku tygodni przygotowywałem tę rozmowę. Szykowałem argumenty, aby dostać pozwolenie od Ateny. A tu bez niczego, bez "rozmowy kwalifikacyjnej" dostałem.
- O tym, że moje pozwolenie oczywiście masz od samego początku, nie muszę przypominać?
- Czy to znaczy, że... - chciałem się upewnić.
- Tak. A teraz lepiej idź – Atena posłała mi uśmiech, ale nie drwiący. Uśmiech, mówiący "życzę powodzenia, które tym razem nie będzie potrzebne". Posejdon zrobił to samo.
- Dziękuję – i wyszedłem.
Zacząłem szukać Annabeth po całym mieszkaniu. W końcu znalazłem ją w moim pokoju. Patrzyła przez okno, więc stała do mnie tyłem. Delikatnie objąłem ją w pasie i złożyłem pocałunek na jej szyi. Chyba zamruczała. Chwilę staliśmy w ciszy.
- Piękny dzień.
- Jak zawsze, gdy jesteś obok mnie. Annabeth, mam coś dla Ciebie.
Odwróciła się. Teraz stała przodem do mnie a ręce opierała o parapet za sobą. Włożyłem rękę do kieszeni marynarki i wyciągnąłem pakunek, który jej wręczyłem.
- Otwórz – zachęciłem.
Nie musiałem tego dwa razy powtarzać. Odwiązała prezent i zaniemówiła. Była to broszka w kształcie sowy.
- Percy, to jest – nie dokończyła. Wzruszyła się. Delikatnie wziąłem prezent i zapiąłem do jej sukienki.
- Jest piękna, naprawdę. Dziękuję.
- Nie ma – nie dokończyłem. Pocałowała mnie najpierw delikatnie. Przyciągnąłem ją tak blisko, jak tylko potrafiłem. Poczułem, jak kładzie dłonie na moich barkach. Teraz to ja zacząłem ją coraz mocniej całować. Zachęcał mnie do tego zapach jej perfum i truskawkowy smak jej ust. Po kilku minutach odsuwamy się od siebie. Opieram swoje czoło o jej i kołyszemy się w wolnym tempie. Uśmiecha się do mnie a ja odwzajemniam to. Patrząc na nią przypominam sobie o rozmowie z Posejdonem i Ateną.
- Idziemy się przejść? - pytam.
- Z Tobą nawet na koniec świata. Daj mi chwilkę
Wypuściłem niechętnie panią mojego serca z objęć. Gdy wyszła z pokoju, włożyłem rękę do kieszeni spodni. Musiałem się upewnić, że TO tam jest. Uśmiechnąłem się. Ostatnio robię to bardzo często. Ale nic to. Wyszedłem z pokoju. Annabeth była już gotowa. Ubrałem czarny płaszcz i kozaki. Poszedłem jeszcze do salonu:
- Idziemy z Annabeth na spacer.
- Powodzenia – odpowiedzieli wszyscy.
- Idziemy? - zapytałem Ann.
- Oczywiście.
I wyszliśmy trzymając się za ręce. Szliśmy bardzo powoli. Kierowaliśmy się do Central Parku a dokładniej to chciałem pójść nad Harlem Meer. Zakochałem się w tym miejscu od pierwszego wejrzenia. Będąc tam pierwszy raz już wiedziałem, że to miejsce odegra ważną rolę. Teraz prowadziłem nad jezioro moją dziewczynę. Wiedziałem, że Annabeth tam jeszcze nie była. Miałem nadzieję, że jej się spodoba, szczególnie teraz, gdy widok jest nie z tej ziemi. Po drodze spotkaliśmy bawiące się dzieci i wnuki moich sąsiadów.
- Patrzcie! To Pan Percy!
- Idzie ze swoją żoną! - zaśmialiśmy się na te słowa.
- Annabeth, od kiedy jesteś moją żoną?
- A byłam w ogóle kiedyś Twoją narzeczoną?
Będziesz już za niedługo - pomyślałem
- Chyba musiałem być bardzo wstawiony, bo nie pamiętam ani zaręczyn, ani ślubu, ani nocy poślubnej. A to ostatnie chyba powinnam pamiętać?
Zaśmiała się.
- Ja również musiałam być bardzo "zmęczona", bo też nic nie pamiętam.
Chciałem coś powiedzieć, ale dostałem śnieżką w głowę. Annabeth zaczęła się śmiać, ale po chwili również dostała kulką śniegu. Teraz ja zacząłem się śmiać.
- Trzy, dwa, jeden.... ATAK! - usłyszeliśmy, po czym dostaliśmy całą masą śnieżek. Zaczęliśmy uciekać, jednak nie za szybko. Co jakiś czas oberwałem śnieżką. Wreszcie dotarliśmy nad jezioro. Stanęliśmy pod ośnieżonym drzewem.
- Pięknie tu.
- Wiem, dlatego Cię tu przyprowadziłem. Ślicznie ci z tym śniegiem we włosach.
- CO? Jeszcze go mam? - zaczęła wyciągać, a raczej próbowała wyciągać resztki śniegu z włosów. Zaśmiałem się i pomogłem jej. Objąłem ją. Staliśmy w ciszy, patrząc sobie w oczy.
- O czym teraz myślisz?
- O twoich oczach, w których mogłabym utonąć. A ty?
- Zastanawiam się, co taka piękna kobieta we mnie widzi.
- Przystojnego mężczyznę, za którym poszłaby nawet do Hadesu.
- Jak Orfeusz?
- Jak Orfeusz.
Dobra, Percy. Wdech, wydech, wdech, wydech. Chyba już czas. Przenoszę ręce z jej tali. Jedną wkładam do kieszeni w spodniach, a drugą trzymam jej dłoń.
- Annabeth - zaczynam.
- Tak?
- Mam taką ważną sprawę.
- Słucham.
- Od wielu lat jesteś moją dziewczyną i uważam, że nadszedł czas, aby to zmienić.
- Ale jak zmienić? - pyta ze strachem.
- Nie chcę, byś była już moją dziewczyną - widzę strach w jej oczach. Szybko uklęknąłem na jedno kolano - ale pragnę, byś została kimś więcej. Annabeth Chase, najpiękniejsza kobieto na całej Ziemi, czy uczynisz mi ten zaszczyt i zostaniesz moją żoną? - wyciągam pierścionek z kieszeni spodni i trzymam przy jej serdecznym palcu.
Przez jej twarz przepływa wiele uczuć. Najpierw strach, później niedowierzanie i radość, która miesza się ze łzami. Bałem się, że powie "nie".
- Percy, ja..... A co na to powie moja matka?
- Dała mi pozwolenie.
- W takim razie nie mogę powiedzieć "nie".
- Czyli? - chcę się upewnić, że dobrze zrozumiałem.
- Perseuszu Jacksonie. Oczywiście, że chcę zostać twoją żoną.
Uśmiechnęła się. Włożyłem pierścionek na jej palec, po czym wstałem. Annabeth nie marnując czasu zaczęła mnie całować. Całowaliśmy się już dzisiaj wiele razy, ale ten był inny. Tak jakby... włożyła w niego wszystkie uczucia. Oparłem ją o pień drzewa. Kiedy się niechętnie od siebie odsunęliśmy zauważyłem, że słońce już zaszło.
- Wracamy?
- Wracamy.
I poszliśmy w kierunku Upper East Side. Cały czas trzymaliśmy się za ręce. W mieszkaniu usłyszałem znajome słowa z filmu "Kevin sam w domu". Ściągnęliśmy płaszcze i skierowaliśmy się do salonu. Ledwie weszliśmy, a już zostaliśmy "zaatakowani".
- Gratuluję, Annabeth. - powiedziały razem Silena i Thalia.
- Ale czego?
- No jak to czego. Zaręczyn – dopowiedział Charles.
- Jupi! Będę miała ciocie, będę miała ciocię – zaczęła wołać Allie.
- Percy, czy... - pytanie mojej narzeczonej (ach, jak to pięknie brzmi ) zostało zagłuszone przez jedno słowo, które wołali wszyscy w salonie:
- Gorzko, gorzko......
No dobra. Całowałem Annabeth wiele razy, ale nigdy przy tylu ludziach. Mimo, że była to moja rodzina to byłem trochę skrępowany. Po wyrazie twarzy córki Ateny wywnioskowałem, że czuje to samo. Nim zdążyłem pomyśleć, co zrobić, moje usta dotykały jej. Był to krótki pocałunek. Spojrzałem na Atenę, a ta się... uśmiechała. Chcieliśmy usiąść, ale nie było to nam jeszcze dane.
- Bis, bis, bis – krzyczeli tym razem.
Westchnąłem lekko, ale nie protestowałem. Spojrzałem w stronę Ateny, a ta gestem pokazała, że nie będzie długo czekać. Tym razem całowałem się z Ann jakieś... 10 minut. Ledwo do mnie docierało, że pozostali bili nam brawa.
- Wystarczy? - zapytałem wszystkich.
- No nie wiemy – odpowiedzieli... wiecie kto? Posejdon i Atena. Spojrzałem na nich zdziwiony i to bardzo. Po ojcu mogłem się spodziewać tego zdania, ale po Atenie? Nigdy!
- No, truskaweczki. Teraz kolej na Was – powiedziała z uśmieszkiem córka Zeusa.
- Ale na co? - zapytaliśmy jednocześnie.
Thalia nic nie odpowiedziała. Spojrzała najpierw na Beckendorfów (zapomniałem powiedzieć, że są małżeństwem od trzech lat), później na Allie a na końcu na nas.
- Jeśli tak kochasz dzieci, to trzeba było znaleźć sobie faceta i poprosić go o ... - Ann przerwała widząc jej wzrok mówiący "jeszcze jedno słowo, a Percy zostanie przedwcześnie wdowcem". Uśmiechnąłem się i usiadłem na sofie z Annabeth na kolanach. Oglądaliśmy wiele filmów. Przyznam się, że trudno mi było skupić się na nich, gdy przy mnie siedziała Ann. Od oglądania filmów wolałem bawić się jej włosami a szczególnie pasemkiem, który był pamiątką po trzymaniu nieboskłonu.
- No, trzeba się zbierać. Nie będziemy przeszkadzać państwu. Annabeth, ubieraj się. Odeślę cię do domu.
- Mamo, muszę?
- Ta..
- Ja nie widzę problemu, żeby została. W moim pokoju jest dużo miejsca – powiedziałem nie za głośno, przerywając Atenie. Ledwo skończyłem to zdanie, a wszyscy się na mnie dziwnie popatrzyli. Dopiero po trzech sekundach zrozumiałem, że zabrzmiało to trochę dziwnie. Natychmiast podniosłem ręce do góry i spoglądając na Atenę powiedziałem:
- Oczywiście nie dotknę Annabeth tam, gdzie nie powinienem – sprostowałem. Posejdon patrzył na mnie z podniesioną brwią i uśmiechem, który mówił "już ci uwierzę. Ja tam wiem, co byś chciał".
- No dobrze. Annabeth, możesz zostać. Ale jeżeli Percy nie będzie trzymał rąk z dala od Ciebie, to nie licz na szczęśliwy koniec.
- Nawet przytulać nie mogę? - zapytałem.
- Możesz. Dobrze wiesz, co mam na myśli.
Zaśmiałem się. Pożegnaliśmy wszystkich, po czym poszliśmy do mojego pokoju.
- Chcesz jakąś bluzę? - zaproponowałem.
- Nie, dzięki. Poradzę sobie. Rozepnij mi, proszę, zamek z tyłu.
- Z wielką chęcią.
Po chwili Ann leżała już w łóżku w samej bieliźnie.
- Długo mam na Ciebie czekać, Percy?
- Tak śpisz? - zapytałem, jednocześnie ściągając garnitur.
- A co? Nie podoba ci się?
- Podoba, tylko mamy mały problem.
Uniosła brwi w pytaniu "a jakiż to problem jest". Uśmiechnąłem się.
- Teraz trudno mi będzie trzymać ręce z dala od Ciebie.
- Poradzimy sobie. A teraz wskakuj tu – pokazała miejsce obok siebie.
- Już, znajdę tylko jakieś spo... - nagle poczułem, że coś (albo raczej ktoś) ciągnie mnie z tyłu. Upadłem na łóżko i nim zdążyłem wstać, Ann przytuliła się do mnie. Objąłem ją w pasie i pocałowałem w czoło.
- Wiesz, że dałaś mi najwspanialszy prezent?
- Ja Tobie? Raczej odwrotnie.
Zaśmiałem się. Pocałowała mnie przelotnie w usta, po czym wtuliła się w mój tors.
- Dobranoc, glonomóźdźku.
- Dobranoc, mądralińska.
Zasnąłem.

* * *

Stałem na werandzie jakiegoś domku. Nie wiedziałem, gdzie jestem. Nigdy nie widziałem tego miejsca. Po chwili tyłem na podjazd wjeżdża czarne volvo S80 drugiej generacji. Drzwi się otwierają i wychodzi mężczyzna. Dobrze zbudowany, wysoki o czarnych włosach. Odwraca się. Na bogów! Przecież to ja! Osłupiałem. Tymczasem ja przebiegł przeze mnie i pomyślał "mam nadzieję, że nie będzie zła". Trochę to dziwne. Byłem jako obserwator a jednocześnie słyszałem myśli mnie ze snu. Myślę, że najlepiej będzie, jeśli będę opowiadał jako "ja" ze snu. Tak więc wbiegłem na werandę i otworzyłem drzwi. Byłem zdziwiony, że nie zamknęła drzwi. Wszedłem.
- Już jestem! - zawołałem, ale nikt mi nie odpowiedział. Ściągnąłem płaszcz i zostałem w niebieskim swetrze. Przeszedłem do kuchni. Tam na stoliku leżała karteczka z wiadomością:
"Jesteśmy w ogrodzie"
Uśmiechnąłem się. Szybko przybiegłem na dwór. Zauważyłem pod drzewem moją kochaną Annabeth. Zacząłem się skradać. Objąłem ją w pasie i chciałem pocałować, ale ta odwróciła się tak szybko, że zamiast trafić w usta, dałem jej całusa w policzek (od autorki – niebieskie napisy to wtrącenia Percy'ego tego żywego, czyli nie ze snu). Stałem za nimi zdziwiony. Jeśli Annabeth mogła się zmienić, to tylko w jednym kierunku. Jednym słowem – wypiękniała. Miała na sobie niebieskie spodnie, różową kurtkę i czerwony szalik.
- Hej. Od kiedy tak się witamy?
- Na całusa trzeba sobie zasłużyć.
- A mogę teraz dostać?
- Nie. - zaśmiała się.
Chciałem odpowiedzieć, ale usłyszałem milutki głosik.
- Tatuś! Tatuś!
Odwróciłem się. Biegła do mnie dwu, może trzyletnia dziewczynka o blond włosach i zielonych oczach.
- Cześć Darcy. - kucnąłem przed nią.
- Podoba ci sie balwaniek, któlego ulepilam lazem z mamusią?
Spojrzałem na niego. Na pierwszy rzut oka można było zauważyć, że jego proporcje są idealne. No tak! W końcu to dzieło córki Ateny i wnuczki bogini.
- Jest piękny.
- A chceś ziobacić hipokampa ze śniegu?
Zaśmiałem się. Pocałowałem ją w czoło.
- Z chęcią zobaczę.
I pobiegła. Stanąłem obok Annabeth. Złapałem jej dłoń.
- Widać, że to twoja córka.
- A po czym to widać?
- Kocha przebywać przy wodzie i kocha śnieg. Jakbyś widział, jakie morskie stworzenia lepiła. Od razu potrafiła je nazwać! Bez mojej pomocy!
- Przecież to też twoja córka.
Uśmiechnęła się.
- Percy.
- Tak?
- Dlaczego tak późno wróciłeś z pracy?
Spojrzałem na nią. Wiedziałem, o czym myślała. Objąłem ją w pasie.
- Rozmawiałem z szefem.
- W jakim celu?
- Musiałem wypisać papiery dotyczące urlopu. Dał mi wolne do połowy stycznia. Na dodatek skrócił mi czas pracy o godzinę. Powiedziałem, że nie chcę przegapić, jak moja córka dorasta. Zrozumiał mnie. Też kiedyś miał prawie trzyletnie dziecko.
Pocałowała mnie w usta. Spojrzałem na nią zdziwiony.
- Teraz zasłużyłeś na całusa – uśmiechnęła się i znów jej usta dotknęły moich. Całowalibyśmy się długo, gdybyśmy nie dostali śnieżkami. Odsunęliśmy się od siebie.
- Ej, a to za co?
- Za żywota – usłyszałem głos należący do Posejdona.
Odwróciłem się. Obok hipokampa, kilka metrów przed nami stała Darcy razem z Ateną i Posejdonem. Uśmiechnąłem się.
- Witajcie. Zapraszam do domu.
Weszliśmy wszyscy do salonu.
- Napijecie się czegoś? Herbaty, kawy, grzańca.
- Ja poproszę grzańca.
- Ja również. Hm, Percy, może lepiej nie dawaj swojemu ojcu nic alkoholowego.
- A to dlaczego? - zapytała Annabeth.
- Pamiętasz wasze wesele? - Wesele? Czyli Annabeth to moja żona? Jesteśmy małżeństwem? Ale od kiedy?
- Oczywiście, że pamiętam. To był jeden z najpiękniejszych dni.
- No więc, musiałam odprowadzić Posejdona do swojego pałacu, bo był bardzo "zmęczony". Gdy wracaliśmy, zaczął wołać do mnie "żonko moja kochana? A gdzież to nam się śpieszy? Możemy zostać tutaj. Nikt nas nie widzi" i zaczął się do mnie dobierać.
- Aha! To dlatego następnego dnia wszystko mnie bolało, a w szczególności jedno miejsce.
- Musiałam się jakoś bronić przed wstawionym bogiem mórz.
- Ale, Ateno, nie jesteś na mnie zła?
- Wtedy byłam. Teraz powracam do tego ze śmiechem. Ale nie po to tu przyszliśmy.
- Nie? A po co, jeśli można wiedzieć – zapytałem.
- Wiemy, że spędzacie ze sobą mało czasu. A z tego co wiemy, to Charles i Silena robią Sylwestra i Was zaprosili, prawda?
- No tak, ale skąd to wiecie? - zapytała Annabeth.
- Zaraz odpowiem ci na pytanie. Ale wracając do tematu. Razem z Posejdonem i resztą bogów postanowiliśmy, że zabierzemy Darcy na Olimp. Nie będzie sama. Afrodyta i Hefajstos przyprowadzą Allie i Paula. Więc jak?
Spojrzałem na Annabeth. Skinęła głową, zgadzała się.
- Darcy, chcesz iść z babcią i dziadkiem? Spotkasz Allie i Paula.
- TAK!
- No dobrze, poczekajcie. Dam wam grzańca i pójdę ubrać Darcy.
Nie czekając na odpowiedź wyszedłem. Po dwóch minutach wino było gotowe. Podałem je Atenie i Posejdonowi, po czym poszedłem z Darcy do jej pokoju.
- Moge ublać siukienke?
- Oczywiście. A jaką chcesz?
Podbiegła do szafy. Otworzyłem ją a dziewczynka dotknęła jakiegoś materiału.
- Chcie tą.
Wyciągnąłem ją. Była to niebieska sukienka z krótkim rękawem. Pomogłem ją ubrać. Założyłem jej niebieskie półbuty. Z kieszeni wyciągnąłem niebieskie kolczyki w kształcie łezki. Założyłem je mojej córeczce i zeszliśmy na dół.
Od razu pobiegła do Annabeth.
- Kochanie, jak pięknie wyglądasz. A skąd masz takie kolczyki?
- Tatuś mi dal.
- A podziękowałaś?
Podbiegła do mnie i przytuliła. Wyszeptała "dziękuję" po czym usiadła na kolanach mojego ojca.
- To co, idziemy?
- Tak, idziemy. Pa mamo, pa tato.
- Do zobaczenia.
I zniknęli. Spoglądam na Annabeth i uśmiecham się chytrze. Spogląda na mnie i całuje delikatnie.
- Percy, musimy się zbierać.
- Już?
- Tak, chciałabym się przejść do Sileny spacerkiem.
- No dobrze. Chodź.
Chciała wstać, ale byłem szybszy. Wziąłem ją na ręce i pobiegłem do sypialni. Dopiero tam ją postawiłem. Wyciągnęła z szafki bieliznę i poszła do łazienki. Spojrzałem na siebie. Hm, co by tu ubrać. Otworzyłem szafę i wyciągnąłem czarne dżinsy, granatową koszulę na guziki i marynarkę. Ściągałem sweter i koszulę, gdy usłyszałem głos Ann:
- Aż trudno uwierzyć. Minęło tyle lat, a mnie ciągle kręci twoja klata.
Zaśmiałem się. Chwilę później koszula dołączyła do swetra na łóżku. Podszedłem do niej. Stała w szarym szlafroku przodem do lustra. Objąłem ją w pasie.
- To chyba dobrze – wyszeptałem.
- Hmm. Percy, w czym mogę iść?
- Wiesz, jeśli o mnie chodzi – zacząłem bawić się paskiem z jej "ubrania" – to możesz iść ubrana jedynie w to – powiedziałem, jednocześnie ściągając z niej szlafrok. Odwróciła się do mnie przodem.
- A ja wolę to zostawić takie widoki tylko dla mojego męża.
- Mmm – zamruczałem. Pocałowałem ją w czoło. Podszedłem do szafy i wyciągnąłem z niej małą czarną. Spojrzała na mnie dziwnie.
- Percy, ale skąd ona się tu wzięła?
- Wisi tu od wczoraj.
- No to ubiorę ją. A ty idź w tym czasie wziąć prysznic.
- No dobrze.
Po kilku minutach bylem już gotowy. Ubrałem to, co przyszykowałem. Spojrzałem na Annabeth. Stała przed lustrem i robiła makijaż. Wyglądała pięknie w tej sukience, która odkrywała całe jej plecy. Wyciągnąłem z jednego pudełka broszkę w kształcie sowy i, gdy podeszła do mnie, przypiąłem ją do sukienki. Z marynarki wyciągnąłem pudełko z czarnymi kolczykami kształcie piór i założyłem je Ann. Uśmiechnęła się.
- Chodź, idziemy już.
Ubraliśmy płaszcze, buty i wyszliśmy z mieszkania. Słońce już zaszło.
- Percy, mogę cię o coś zapytać?
- Jasne.
- Czy ty mnie jeszcze kochasz?
Zdziwiło mnie to pytanie stanąłem w miejscu, złapałem dłoń Annabeth i spojrzałem jej w oczy.
- Oczywiście, że cię kocham. Daj mi na chwilę twój pierścionek. - podała mi go. Trzymałem go w taki sposób, że światło padało na wyryty napis: "now & forever" – widzisz ten napis? Będę cię kochał teraz i zawsze. - włożyłem jej go na palec.
- Wiesz, to jest ostatni Sylwester w takim składzie.
- Co masz na myśli?
- Byłam wczoraj u Ameli. Powiedziała, że jestem w drugim miesiącu ciąży.
Spojrzałem na nią. Wziąłem ją na ręce i zacząłem się z nią obracać. Postawiłem ją i wyszeptałem:
- To wspaniale. Cieszysz się?
- Oczywiście.
- Ann, dlaczego nie powiedziałaś mi tego wczoraj?
- Wróciłeś zmęczony a chciałam, żebyś się wyspał.
- Mimo to, mogłaś mi powiedzieć.
Zaśmiała się. Poszliśmy dalej. Gdy doszliśmy do mieszkania Beckendorfów, zegar wybijał godzinę 20:30.
- O! Nasze truskaweczki! Wchodźcie, Annabeth, kochana, wyglądasz kwitnąco! - zawołała Silena.
- A jak się czujesz? Siemasz Percy.
- Hejka, dziękuję Sileno.
- Cześć. Charles, ty też wiedziałeś o ciąży Ann przede mną?
- No tak się jakoś złożyło.
Weszliśmy do mieszkania. Długo, prawie do dwudziestej trzeciej rozmawialiśmy, wspominaliśmy dawne czasy i piliśmy wino. Później graliśmy w "szczerość czy odwaga". Dostałem wiele pytań i zadań tak, jak pozostali. Ostatnie pytanie zadał mi Charles.
- Percy, szczerość, czy odwaga?
- Szczerość.
- Czy jesteś zazdrosny o Annabeth?
Zaśmiałem się.
- Oczywiście, że jestem. Przecież to piękna kobieta i nie tylko ja się za nią oglądam. Jasne, że się denerwuję, gdy ktoś "przypadkiem"zerknie w jej dekolt, ale to nie powód do kłótni.
- Naprawdę, Percy, jesteś o mnie zazdrosny?
- Naprawdę.
Przytuliła mnie. Spojrzałem na zegarek – o bogowie! Już za minutę nowy rok!
- Charles, szampan jest w lodówce?
- Tak a co? - spojrzał na zegarek – O bogowie! Już po niego biegnę.
Przybiegł chyba w ciągu pięciu sekund, po czym nalał każdemu z nas. Wyszliśmy na balkon. W jednej ręce trzymałem lampkę z szampanem, a drugą obejmowałem Annabeth. Zaczęliśmy odliczać:
- Dziesięć, dziewięć, osiem...
- Kocham Cię, Annabeth – wyszeptałem, po czym pocałowałem. Było to najlepsze pożegnanie starego roku i rozpoczęcie nowego. Oderwaliśmy się od siebie dopiero po pół minucie. Złożyliśmy sobie życzenia i sącząc szampana oglądaliśmy sztuczne ognie. Przez następną godzinę tańczyliśmy do muzyki puszczanej w telewizji. Zmęczony usiadłem na sofie. Po chwili dołączyła do mnie Annabeth.
- Idziemy już? - wyszeptała uwodzicielsko. Spojrzałem na nią.
- Jeśli chcesz.
- Chcę teraz być tylko z Tobą.
- Charles, Silena, dziękujemy za zaproszenie. My już pójdziemy, do zobaczenia.
- Dzięki, że przyszliście. Na razie.
Wyszliśmy. Tym razem dotarliśmy bardzo szybko do naszego domu. Ledwo ściągnąłem płaszcz i buty a już byłem całowany. Nie wiem, jakim cudem, ale dotarliśmy do sypialni. Delikatnie położyłem Ann na łóżku, po czym kontynuowałem pocałunek. Zaczęła ściągać moje ubrania a ja odwdzięczyłem się tym samym. Mimo, że byłem to ja i Annabeth, to czułem się jak intruz, że nie powinno mnie tu być. Po chwili obraz zaczął zasłaniać się mgłą. Usłyszałem jeszcze głos jakiejś bogini:
- Taki mały prezent ode mnie dla mojego ulubionego herosa. To twoja przyszłość, Perseuszu. Nieważne, co zrobisz i tak to się stanie. - od razu poznałem ten głos. To była Afrodyta.

* * *

Otworzyłem oczy. Annabeth już nie spała, tylko spoglądała na mnie. Pocałowałem ją w policzek.
- Jak się spało?
- Przy Tobie? Cudownie. Miałem piękny sen.
- Zauważyłam. Opowiesz mi jaki?
Zaśmiałem się.
- Nie. Powiem ci w przyszłości.
- Percy, czy to wczoraj, to było naprawdę, czy mi się śniło?
- A jakbyś chciała?
- Żeby to była prawda.
- Podaj mi swoją prawą dłoń. - podała. Ściągnąłem pierścionek i pokazałem jej. - I jak? Teraz już wiesz?
- Oczywiście. Dziękuję ci. - pocałowała mnie namiętnie, a ja oddałem jej, wkładając w pocałunek wszystkie moje uczucia.

* * *

Kilka lat później prezent się spełnił (czy tylko mi się wydaje, że to trochę dziwnie brzmi?). W lutym minęła rocznica zawarcia naszego małżeństwa. Mamy małą córeczkę, Darcy. Po drodze zostałem bratem i wujkiem dwa razy - Silena urodziła syna, a Kaliana córeczkę. Tyson chyba również zostanie ojcem, ale nie jestem tego pewien na 100%. A co robię teraz? Jest lipiec. Od jakichś dziesięciu minut siedzę z dziewczynką na kolanach przed salą porodową. Moja żona męczy się za drzwiami.
- Tatusiu? Nie jeśteś poddenelwowany?
- Ja? Nie. Byłem nerwowy, gdy mama rodziła Ciebie. Teraz już nie.
Wyszła pielęgniarka. Powiedziała, że możemy wejść do Annabeth. Podziękowałem jej i weszliśmy.
- I jak się czuje moja dzielna żona?
- Świetnie.
Właśnie weszła pielęgniarka z dzieckiem w rękach. Podała go Annabeth. Był to chłopczyk. Usiadłem obok mojej żony i patrzyłem na syna.
- Supel! Mam blaciska!
- Gratulujemy Wam. Ateno! Właśnie zostaliśmy po raz drugi dziadkami!
- Ach, jak pięknie. Zawsze o tym marzyłam.
Uśmiechnęła się do nas, a my odwzajemniliśmy uśmiech. Pocałowałem Ann w czoło i wyszeptałem:
- Śliczny. Teraz to będzie twoja mała kopia.
Zaśmiała się.
- A jak dacie mu na imię? - zapytała Atena.
Spojrzałem na Annabeth. Nie miałem pojęcia.
- Luke? - powiedziała nieśmiało Darcy.
Wszyscy spojrzeliśmy na nią. Luke. Osoba, która zrobiła wiele złego. Ale uśmiechnąłem się.
- Niech będzie Luke.
- Percy, jesteś pewien? - spytali wszyscy.
- Tak. Przyszedł czas, by to imię nie sprawiało nam więcej bólu. Teraz, gdy będę myślał "Luke", to będę myślał o moi synu.
- Tak więc niech będzie. Czyli masz dzieci, które nazywają się Luke...
- Michael – powiedziała Annabeth.
- Luke Michael Jackson oraz Darcy Rachel Jackson.
- Dokładnie. - przytuliłem Ann, Luka i Darcy – nareszcie jesteśmy pełną rodziną.



To na tyle. I jak. Spodziewaliście się czegoś takiego? Widzieliście? Osiem stron Worda. Właśnie ustanowiłam swój rekord!
Pozdrawiam.
Wasza Rasmuska.
Ps.:
Macie jeszcze:
1. Pierścionek.
2. Obrazek, który narysowała moja koleżanka.
3. Broszkę.




26 komentarzy:

  1. Pierwsza!
    Ahh strasznie mi sie podoba:D
    Fakt faktem - zaskoczyłaś;)
    Teraz wiesz, przed tobą wielkie wyzwanie musisz notkami dobrnąć do tego momentu:D

    Ahhh coś czuje że 2013 bedzie ciekawym rokiem;)


    Pozdrawiam gorąco
    LunaRain ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ohhhh! Opłacało się kochana czekać, szukać pierścionka dla Ciebie i myśleć nad imieniem dla małej! Zawsze możesz na mnie liczyć :) Rozdział jest wspaniały! Czekam na to co będzie dalej.. jesteś niesamowita! NIESAMOWITA! Pozdrawiam.
    - Jerr :*

    OdpowiedzUsuń
  3. wow. Super. Dziękuje za dedykację.
    To było super!!!
    Wow!!!
    To nie koniec prawda. Powiedz, że to nie koniec

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, Ale to już jest koniec, nie ma już nic. Jesteśmy wolni, możemy iść.
      A tak an serio to koniec świątecznego opka. Ale obiecuję, że kiedyś (w dalekiej lub nie przyszłości) będę wykorzystywać fragmenty z tej notki.

      Usuń
    2. NIE!!!
      NIE RÓB MI TEGO!!!
      BŁAGAM!!!

      Usuń
  4. Boże, jaka cudowna sielanka! Zakończenie jak z bajek Disneya! Przez takie opowieści zaczyna mi się wydawać, że moje życie też powinno tak wyglądać- książę na białym koniu całuje dziewczynę, a potem żyją długo i szczęśliwie...

    Na sentymenty mi się zebrało. Mam nadzieję, że będziesz jeszcze pisać, prawda?
    Pollala

    OdpowiedzUsuń
  5. O boże, boże!!! Jakie to genialne! Gratuluję twojego nowego rekordu : D ja swój ustanowiłam przy prawie jedenastu stronach w wordzie xdd. Co do samego opowiadania, rzeczywiście się nie spodziewałam... podobalo mi się bardzo płynne przejście w czasie oraz kwestia Afrodyty. Ogólnie wszystko było bardzo uczuciowe i romantyczne <3. Nie chcę, żeby to był koniec...! MUSISZ napisać kolejne części, nie daruję ci : D tak więc czekam na ciąg dalszy!
    <3
    Mery

    OdpowiedzUsuń
  6. Fakt, takiego rozwoju akcji to się nie spodziewałam. Więcej takich prezentów! Poważnie, naprawdę uważam, że świątecza notka była wspaniała. Ech, ta Afrodyta... Czasem zdenerwuje lub namiesza, ale bywa też pomocna, nie? Cieszę się, że wszystko im się tak dobrze ułożyło. Luke Michael Jackson i Darcy Rachel Jackson... I jak tu się nie wzruszać? Chociaż aktualnie ciężko mi sobie wyobrazić Percy'ego w roli odpowiedzialnego ojca, ale za kilka lat (a jak dla mnie to właśnie wtedy toczy się akcja), to w sumie czemu nie? I gratuluję rekordu :)Osiem stron to naprawdę sporo, co widać. Broszka i pierścionek są śliczne, a Twoja koleżanka ma spory talent :) Trochę szkoda, że to już koniec, ale przecież show must go on, nie?

    Pozdrawiam serdecznie,

    Lakia

    OdpowiedzUsuń
  7. O MY GOD!Olka...ochłoń....Kobieto,to było cudowne,na prawdę musisz napisać dalszy ciąg bo ja nie wytrzymam!To było cudowne,MUSISZ jeszcze napisać kolejną część,MUSISZ!!!Ja się tu załamię!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ups... zapomniałam, że komentarz mi się wczoraj skasował... A nie chciało mi się z nim już walczyć.
    So więc: CUDO!
    Jak dla mnie ciu-ciut za słodko, ale ja jestem masochistką i mam wybredny gust, więc nie bierz tego do siebie ;) Jest super!Nie wiem jak to zrobiłaś, że nie pogubiłam się przy Percym ze snu i prawdziwym, a dodatkowo z Percym teraźniejszym, przeszłym, przyszłym i bardziej przyszłym ^^. Tylko zamiast niebieskiej czcionki zastosowałabym kursywę, albo pogrubienie...
    STOP, przestań się czepiać, niedobra kobieto. Jest naprawdę świetnie, a u mnie odzywa się jakiś szczątek perfekcjonistki...
    Mniejsza o to. Czekam na następną okazję "prezentową", a na razie jestem ciekawa co u naszego "normalnego", szesnastoletniego Percy'ego :)
    Szalona
    SS&S

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zostałaś nominowana do Liebster Awards.
    http://arya-and-eragons-love.blogspot.com/p/liebster-awards.html

    Zapraszam :)
    Pollala

    PS PRZEPRASZAM ZA SPAM POD ROZDZIAŁEM

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapraszam do siebie na nowy rozdział :)

    OdpowiedzUsuń
  13. http://przemysleniamarzycielki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Superr rozdział, a Percy w bardzo słodkiej roli ; D
    Nieznajoma11

    OdpowiedzUsuń
  15. Jako że otrzymałam jeszcze dwie nominacje do Liebstera, ciebie też nominuję :D Więcej na:
    http://percyiannabeth.blogspot.com/p/liebster-awards.html
    <3
    Merr
    PS No nie trzymaj nas w niepewności, napisz kolejną część :P

    OdpowiedzUsuń
  16. kochana, kiedy kolejny rozdział. Czekam i czekam niecierpliwie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Przeczytała!
    Ekstra ;)
    Nie przejmuj się Szal ona ma jakieś odchyły od normy :)
    Nie pogubiłam się :D
    Bardzo mi się podobało, czekam na next :p
    Szur :*

    OdpowiedzUsuń
  18. Przeczytałam,choc długa troszkę ta Twoja notka ;P
    No wreszcie zaręczyli sie! JUUUUUUUPII! :D
    Piękne ;3
    Pozdrawiam Czeko Lada. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. świetny bloog < 3 Zapraszamy do Nas http://mysummerloveon1d.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. zostałaś nominowana do Liebster Awards! :*

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajny ten twoj blog! Zapraszam takze na mojego
    czekoladowa-cytryna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  23. nominowałam cię do Liebster Award. Zapraszam do mnie http://till-we-die-opowiadanie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń